Entrada > Notícias > Artigos de Docentes da ESE reconhecidos pelo PAPRCEQ
Publicado em: 07 Junho 2024

Artigos de Docentes da ESE reconhecidos pelo PAPRCEQ

Seis artigos da autoria de docentes da ESE foram reconhecidos pelo Programa de Apoio à Publicação em Revistas Científicas de Elevada Qualidade, do P.PORTO. Este reconhecimento sublinha o elevado nível da investigação que está a ser desenvolvida na nossa instituição.
Parabéns aos autores Manuela Pessanha, Pedro Rodrigues, Sara Araújo, Sílvia Barros e Susana Vale, pelos seus contributos para a literatura científica.
Que a ESE, e os seus centros de investigação @INED - Centro de investigação e Inovação em Educação e CIPEM, continuem a trilhar um caminho positivo nos seus esforços de investigação.
  
Variations of Quality of Teacher–infant Interactions Across Play and Care Routine Activities. https://doi.org/10.1080/10409289.2021.2023791
 
Habitat selection and ontogeny of habitat use by juvenile Eurasian Spoonbill Platalea leucorodia revealed by GPS tracking. https://doi.org/10.1017/S0959270922000326
 
Roles of the interaction with children and families in mediating the association between digital health literacy and well-being of early childhood teachers in Portugal: A cross-sectional study. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0291748
 
Diminishing benefits of urban living for children and adolescents growth and development. https://doi.org/10.1038/s41586-023-05772-8
 
Paths towards a healthier BMI among short and adequate sleepers: A pathway network analysis considering movement behaviors in low-income preschoolers. https://doi.org/10.1002/ajhb.23915
 
Effects of Football and Nutrition for Health program on body composition, physical fitness, eating behaviours, nutritional knowledge, and psychological status among 7 to 10 years school children. https://doi.org/10.3389/fped.2023.1251053

Combined Shape

Navigation